Diseña un sitio como este con WordPress.com
Comenzar

“Societat limitada” Torrent, Ferran

 Novel.la coral amb la Comunitat Valenciana i la corrupció política com a veritables protagonistes en una trama àgil i emocionant, amb força versemblança i coincidència amb situacions d’actualitat.

 En Juan Lloris és un empresari de la construcció, fet a sí mateix, putero i caçador a qui el seu assesor, el brillant i diplomàtic Oriol Martí vol rentar la imatge. En Francesc Petit, líder del partit Front Nacionalista Valencià, deixa de banda els seus principis esquerrans i nacionalistes a canvi d´aconsseguir èxit electoral. En Joan Miralles, redactor de successos, ja gran i desenganyat, treu a la llum un cas de prostitució i tracta de blanques que esquitxa a algún dels protagonistes. La Júlia Aleixandre és una diplomàtica del partit conservador, freda i sense escrúpols, disposada a fer tota mena de tractes per mantenir el poder del partit.

  Aquests i d´altres personatges donen vida a aquest entramat de situacions i intrigues i fa una mena de “radiografia impecable i implacable” de la societat valenciana de fa uns anys, no gaires.

  Diàlegs molt vius, situacions una mica escabroses, descripcions gràfiques i inspirades i un ús del valencià bastant pintoresc, fan d´aquest un text adictiu i interessant, que, sense desvelar-nos res realment nou, ens recorda el funcionament dels engranatges del poder.

 Explica molt clarament com un partit es va eixamplant en la mida que es desradicalitza, com, mentres menys específica es la seva ideología, més votants mobilitza. 

Regal de la Jou i l´Esteban pel meu aniversari.

Thriller pol.lític.

Un 7.5 

Dijous, 21 de març, 2019

 Novela coral con la Comunidad Valenciana y la corrupción política como verdaderos protagonistas en una trama ágil y emocionante, con mucha verosimilitud y coincidencia con situaciones de la actualidad.

 Juan Lloris es un empresario de la construcción, hecho a sí mismo, putero y cazador a quien su asesor, el brillante y diplomático Oriol Martí quiere lavar la imagen.  Francisco Petit, líder del partido Frente Nacionalista Valenciano, deja de lado sus principios izquierdistas y nacionalistas a cambio de conseguir éxito electoral. Juan Miralles, redactor de sucesos ya mayor y desengañado, saca a la luz un caso de prostitución y trata de blancas que salpica a alguno de los protagonistas. Julia Aleixandre es una diplomática del partido conservador, fría y sin escrúpulos, dispuesta a hacer todo tipo de tratos para mantener el poder del partido.

  Estos y otros personajes dan vida a este entramado de situaciones e intrigas y hace una especie de «radiografía impecable e implacable» de la sociedad valenciana hace unos años, no muchos.

  Diálogos muy vivos, situaciones un poco escabrosas, descripciones gráficas e inspiradas, y un uso del valenciano bastante pintoresco, hacen de este un texto adictivo e interesante, que sin desvelar nada realmente nuevo, nos recuerda el funcionamiento de los engranajes del poder.

 Explica muy claramente como un partido se va ensanchando en la medida que se desradicaliza, cómo, mientras menos específica es su ideología, más votantes moviliza.

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

Blog de WordPress.com.

Subir ↑

A %d blogueros les gusta esto: